Veelgestelde vragen2025-05-14T15:29:47+02:00

Veelgestelde vragen over onze diensten.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Onze medewerkers staan voor u klaar.

Welke werkzaamheden voeren jullie uit?2025-05-13T10:10:45+02:00

Slor Installaties is gespecialiseerd in alle elektra- en installatieklussen. U kunt bij ons terecht voor onder andere:

  • Plaatsen van aardlekschakelaars

  • Aanleggen van buitenverlichting

  • Verhelpen van elektra storingen en problemen

  • Elektrotechnische installaties

  • Groepenkast vervangen of uitbreiden

  • Domotica-installaties

  • Kabels verleggen en schakelaars installeren

  • Perilex aansluitingen

  • Renovatie van elektrische installaties

  • Stopcontacten installeren

  • Overige elektrische werkzaamheden

Hoe gaan jullie te werk?2025-05-13T10:10:55+02:00

Onze werkwijze is duidelijk en efficiënt:

  1. U neemt contact met ons op voor het bespreken van uw klus.

  2. We plannen samen een afspraak op een moment dat u uitkomt.

  3. Onze monteur komt op de afgesproken tijd en voert de werkzaamheden uit.

  4. De klus wordt netjes en professioneel afgerond.

Heeft u spoed? Dan komen wij uiteraard zo snel mogelijk naar u toe.

Wanneer moet ik mijn groepenkast vervangen of uitbreiden?2025-05-13T10:11:06+02:00

Het vervangen of uitbreiden van de groepenkast is aan te raden in de volgende situaties:

  • U stapt over op elektrisch koken.

  • U laat zonnepanelen of een laadpaal installeren.

  • U laat een (hybride) warmtepomp plaatsen.

  • De meterkast moet worden omgezet van 1-fase naar 3-fase.

  • De huidige groepenkast is verouderd.

  • U wilt risico op brand of bliksem-/waterschade beperken.

Wij adviseren u graag over de beste oplossing voor uw situatie.

Wat kan ik zelf doen bij een stroomstoring?2025-05-13T10:06:20+02:00

Ervaart u een stroomstoring? Volg dan deze stappen:

  1. Controleer of de aardlekschakelaar in de meterkast is uitgeschakeld.

  2. Schakel vervolgens elektrische apparaten uit en neem contact met ons op via 06-24679042.

  3. Is de hele wijk zonder stroom? Meld dit dan via het Nationaal Storingsnummer.

Vervangen jullie stopcontacten en schakelaars?2025-05-13T10:06:58+02:00

Jazeker! Wij vervangen en installeren dagelijks diverse soorten stopcontacten en schakelaars. Of u nu modern wilt schakelen of bestaande aansluitingen wilt vernieuwen – wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor advies of een vrijblijvende offerte.

Is mijn dak geschikt voor zonnepanelen?2025-05-13T10:07:37+02:00

Om optimaal rendement uit zonnepanelen te halen, is de ligging van het dak van belang. Een dak op het zuiden levert doorgaans de hoogste opbrengst op, maar ook een oost-west opstelling kan interessant zijn – zeker nu de salderingsregeling gaat veranderen.

Zonnepanelen kunnen zowel op platte als schuine daken worden geplaatst. Platte daken bieden vaak beter onderhoudsgemak, terwijl schuine daken doorgaans een hogere opbrengst leveren. De dakconstructie moet stevig genoeg zijn om de panelen te dragen. Onze adviseurs bekijken graag samen met u wat de mogelijkheden zijn.

Zijn er subsidies beschikbaar voor zonnepanelen?2025-05-13T10:07:54+02:00

Op dit moment zijn er geen landelijke subsidies voor zonnepanelen. Wel geldt er sinds 1 januari 2023 een 0% btw-tarief op zonnepanelen, wat u een voordeel van 21% oplevert. Daarnaast kunt u eventueel gebruik maken van een energiebespaarlening om de investering te financieren.

Mijn cv-ketel geeft een storing, wat moet ik doen?2025-05-13T10:08:11+02:00

Controleer eerst welke storingscode uw cv-ketel aangeeft. De betekenis vindt u in de handleiding of online. Komt u er niet uit of blijft de storing bestaan? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u snel en vakkundig.

Waarom is onderhoud aan mijn cv-ketel belangrijk?2025-05-13T10:08:26+02:00

Regelmatig onderhoud verlengt de levensduur van uw cv-ketel en voorkomt storingen. Moderne ketels gaan gemiddeld 15 tot 20 jaar mee, maar zonder onderhoud kunnen problemen zoals lekkage of warmwateruitval sneller ontstaan. Wij adviseren jaarlijks onderhoud om uw installatie in topconditie te houden.

Ik heb geen warm water, wat nu?2025-05-13T10:08:40+02:00

Controleer eerst of het probleem bij alle kranen voorkomt of slechts bij enkele. In het laatste geval kan kalkaanslag de oorzaak zijn. Is er nergens warm water? Controleer dan de cv-ketel op lekkages, stroomvoorziening en mogelijke foutcodes. Neem bij twijfel contact met ons op – wij lossen het probleem graag voor u op.

Go to Top